Obchodné podmienky
Platné od 15.06.2025
1 Úvodné ustanovenia
1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky („Podmienky“) upravujú práva a povinnosti medzi spoločnosťou Acutus sales sro , sídlo: Uralská 689/7, Bubeneč, 160 00 Praha 6, Česká republika , IČO : 17986419, DIČ : CZ17986419, zapísané v obchodnom registri pod sp. zn. C 379492/MSPH vedenom Mestským súdom v Prahe, e-mail info@gooods.cz ako predávajúcim („My“ alebo „Predávajúci“) a každou osobou, ktorá si objedná tovar prostredníctvom internetového obchodu gooods ako kupujúcim („Vy“ alebo „Kupujúci“), pri uzatváraní a plnení.
1.2 Kupujúci odoslaním Objednávky prostredníctvom internetového obchodu Predávajúceho („E-shop“) potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito Podmienkami a že s nimi v celom rozsahu súhlasí. Podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy. Individuálne dojednania uvedené v Zmluve majú prednosť pred týmito Podmienkami.
1.3 Predávajúci si vyhradzuje právo tieto Podmienky jednostranne meniť. Nové znenie Podmienok nadobúda účinnosť dňom zverejnenia na E-shope a vzťahuje sa iba na Zmluvy uzavreté po tomto dátume.
1.4 Tieto Podmienky sú záväzné bez ohľadu na krajinu dodania tovaru. Rozhodným právom je právo Českej republiky.
2 Charakter tovaru a zdravotné odporúčania
2.1 Predávaný tovar predstavuje výživové doplnky a krmivo pre domáce zvieratá. Ide o produkty, ktoré môžu obsahovať zložky podliehajúce zvláštnym skladovacím a výživovým odporúčaniam. Kupujúci je povinný uchovávať Tovar v súlade s návodom uvedeným na obale. Nesprávne skladovanie (vystavenie vlhkosti, teplu, priamemu slnku) môže ovplyvniť kvalitu a nebude považované za dôvod na reklamáciu.
2.2 Tovar nenahrádza veterinárnu starostlivosť, pričom zodpovednosť za výber a vhodnosť produktu pre konkrétne zviera nesie Kupujúci. Predávajúci nezodpovedá za účinok tovaru na zdravie zvieraťa, pokiaľ je produkt použitý v rozpore s návodom alebo odporúčaním.
2.3 Predávajúci nezodpovedá za interakcie Tovaru s inými výživovými doplnkami, liečivami alebo krmivom, ktoré Kupujúci zvieraťu súbežne podáva, a ktoré môžu ovplyvniť účinok produktu.
3 Objednávka a uzavretie Zmluvy
3.1 Objednávku je možné uskutočniť predovšetkým prostredníctvom E-shopu. Vo výnimočných prípadoch môže Predávajúci po individuálnom dojednaní s Kupujúcim dohodnúť iný spôsob objednávky.
3.2 Zmluva je uzatvorená okamihom doručenia e-mailového potvrdenia objednávky zo strany Predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo objednávku odmietnuť alebo upraviť jej podmienky - najmä pri technickej chybe, obmedzenej dostupnosti alebo podozrení na zneužitie systému.
3.3 Podľa jazykových preferencií na E-shope, môže byť Zmluva uzavretá v slovenskom, českom alebo maďarskom jazyku. Zmluva sa vždy riadi výlučne právom Českej republiky.
3.4 Kupujúci je povinný pri vytváraní Objednávky uviesť pravdivé a úplné identifikačné a kontaktné údaje. Predávajúci nenesie zodpovednosť za vady v Zmluve spôsobené nesprávne uvedenými údajmi.
3.5 Kupujúci má pred odoslaním Objednávky možnosť skontrolovať a upraviť všetky zadané údaje. Objednávky Kupujúci potvrdzuje jej záväznosť, ako aj súhlas s týmito Podmienkami a so spracovaním osobných údajov v zmysle Zásad spracovania osobných údajov.
3.6 Vašu Objednávku Vám potvrdíme správou odoslanou na Vašu e-mailovú adresu zadanú v Objednávke.
3.7 Môžu nastať aj prípady, kedy Predávajúci nebude môcť objednávku potvrdiť. Ide najmä o situácie, keď tovar nie je dostupný alebo prípady, keď Kupujúci objedná väčší počet kusov tovaru. V prípade, že nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý Predávajúci nemôže Objednávku potvrdiť, budeme kontaktovať Kupujúceho s ponukou na uzavretie Zmluvy v pozmenenej podobe oproti objednávke. Zmluva je v takom prípade uzatvorená v momente, keď Kupujúci potvrdí ponuku Predávajúceho. V prípade, že v rámci E-shopu, uplatneného zľavového kódu alebo v objednávke bude uvedená zjavne chybná cena, nie je Predávajúci povinný tovar za túto cenu dodať a to ani v prípade, keď Kupujúci obdržal potvrdenie objednávky. V takejto situácii Predávajúci kontaktuje Kupujúceho s novou ponukou na uzavretie novej Zmluvy v pozmenenej podobe oproti pôvodnej objednávke. Za zjavne chybnú cenu sa považuje napríklad situácia, keď cena nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov.
3.8 Predávajúci môže k niektorému tovaru ponúkať zľavu. K poskytnutiu zľavy je potrebné, aby Kupujúci v návrhu Objednávky vyplnil údaje o tejto zľave do vopred určeného poľa.
4 Predplatné (subscription model)
- 4.1 Kupujúci má možnosť uzavrieť zmluvu na opakované doručovanie tovaru („predplatné“), pričom frekvencia, spôsob platby a trvania sú uvedené pri konkrétnom produkte.
- 4.2 Zrušenie predplatného je možné najskôr po doručení prvej zásielky, a to prostredníctvom zákazníckeho účtu alebo e-mailom, a to najneskôr 3 pracovné dni pred ďalšou plánovanou zásielkou. Po tomto termíne bude nasledujúca zásielka spracovaná a účtovaná automaticky.
- 4.3 Predávajúci si vyhradzuje právo predplatné jednostranne upraviť alebo zrušiť, najmä pri zmene sortimentu, cien alebo z dôvodu zneužívania.
5 Cenové a platobné podmienky, výhrada vlastníckeho práva
- 5.1 Cena je vždy uvedená v E-shope aj v návrhu Objednávky. V prípade rozporu medzi cenou uvedenou pri tovare na E-shope a cenou v návrhu Objednávky je rozhodná cena z návrhu Objednávky. Návrh Objednávky zároveň uvádza aj cenu za dopravu, prípadne podmienky pre dopravu zadarmo.
- 5.2 Kupujúci je povinný uhradiť cenu vopred, a to prostredníctvom platobnej brány alebo bankovým prevodom. U predplatného je platba opakovaná automaticky. V prípade neúspešnej platby môže byť predplatné pozastavené alebo zrušené.
- 5.3 Všetky zľavy poskytované E-shopom sú platné iba pri splnení podmienok určených E-shopom a môžu byť časovo obmedzené. Zľavové kódy nie je možné kombinovať s inými zľavami alebo akciami, ak nie je výslovne uvedené inak. E-shop si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť podmienky uplatňovania zliav, zľavy zrušiť alebo odmietnuť zľavový kód v prípade podozrenia na zneužitie. V prípade vrátenia tovaru, na ktorý bola zľava uplatnená, bude vrátená len čiastka, ktorú ste skutočne zaplatili. Zľavové kódy nie je možné vymeniť za hotovosť a nemožno ich použiť na nákup darčekových poukazov.
- 5.4 Po úspešnom prijatí platby bude Kupujúcemu vystavená elektronická faktúra, ktorá bude zaslaná na e-mailovú adresu uvedenú v Objednávke. Kupujúci týmto výslovne súhlasí s vystavovaním a doručovaním daňových dokladov v elektronickej forme.
6 Doručenie tovaru
- 6.1 Tovar je doručovaný spôsobom zvoleným Kupujúcim z dostupných možností v E-shope.
- 6.2 Doba doručenia závisí od dostupnosti tovaru a zvoleného spôsobu doručenia a platby. Predpokladaná doba doručenia bude uvedená v potvrdení Objednávky. Štandardná doba doručenia je 2–5 pracovných dní. Štandardná doba doručenia je orientačná a môže sa líšiť v závislosti od dostupnosti služieb, zvolenej prepravnej služby a krajiny doručenia. Predávajúci nezodpovedá za predĺženie doby doručenia spôsobené dopravcom alebo vyššou mocou.
- 6.3 V prípade, že si Kupujúci zásielku neprevezme bez riadneho odstúpenia od Zmluvy, má Predávajúci nárok na náhradu nákladov za dopravu a spätné doručenie, a je oprávnený zamedziť ďalším objednávkam od daného Kupujúceho.
7 Zodpovednosť za vady a reklamácie
- 7.1 Reklamáciu je možné uplatniť e-mailom na adrese info@gooods.cz. Kupujúci je povinný reklamovať bez zbytočného odkladu po zistení vady, najneskôr však do 24 mesiacov od prevzatia tovaru.
-
7.2 Za vadu sa nepovažuje:
- (i) opotrebenie spôsobené bežným používaním,
- (ii) zmenená konzistencia, zápach alebo chuť, ak vznikla nesprávnym skladovaním,
- (iii) nevhodnosť produktu pre konkrétneho psa (pokiaľ zodpovedá deklarovanému zloženiu a účelu).
-
7.3 Pri oprávnenej reklamácii má Kupujúci právo na:
- (i) výmenu tovaru;
- (ii) primeranú zľavu;
- (iii) odstúpenie od zmluvy (len pri podstatnej vade).
- 7.4 Reklamáciu vybavíme do 30 dní. Predávajúci si vyhradzuje právo požadovať zaslanie tovaru späť pred vybavením reklamácie.
- 7.5 Kupujúci berie na vedomie, že krmivo pre zvieratá podlieha zvláštnym skladovacím a manipulačným podmienkam. Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté nesprávnym skladovaním po doručení.
8 Odstúpenie od zmluvy
- 8.1 Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od doručenia tovaru bez udania dôvodu, s výnimkami podľa § 1837 zákona č. 89/2012 Zb. Zákon Občiansky zákonník („OZ“). Odstúpenie je potrebné oznámiť e-mailom a tovar vrátiť na adresu uvedenú v potvrdení objednávky.
- 8.2 Pokiaľ Kupujúci nakupuje ako podnikateľ (uvádza IČO v Objednávke), nevzťahujú sa naň práva spotrebiteľa, predovšetkým právo na odstúpenie do 14 dní.
- 8.3 Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru. Tovar musí byť v pôvodnom, nepoškodenom a neotvorenom stave. Pri otvorených alebo použitých produktoch (napr. otvorené balenie krmiva alebo výživového doplnku) nie je odstúpenie možné z hygienických dôvodov.
- 8.4 Peniaze budú následne vrátené do 14 dní odo dňa, kedy bude Predávajúcemu doručený tovar alebo predložený doklad o jeho odoslaní.
- 8.5 V prípade vrátenia objednávky, pri ktorej bol poskytnutý darček, je Kupujúci povinný vrátiť aj tento darček. Pokiaľ tak neurobí, bude hodnota darčeka odpočítaná od vrátenej čiastky.
9 Zodpovednosť, vyššia moc
- 9.1 Predávajúci nezodpovedá za škody spôsobené nesprávnym použitím tovaru, individuálnymi reakciami zvieraťa, alergiami alebo kombináciou s iným krmivom.
- 9.2 V prípade okolností vyššej moci (napr. epidémie, výpadky dodávateľov, vojnový konflikt, poruchy dopravy) predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorené doručenie, nedodanie alebo škodu.
10 Riešenie sporov so spotrebiteľmi
- 10.1 Predávajúci nie je vo vzťahu ku Kupujúcemu viazaný žiadnymi etickými kódexmi v zmysle § 1826 OZ.
- 10.2 Sťažnosti spotrebiteľov vybavuje Predávajúci prostredníctvom e-mailovej adresy info@gooods.cz. Informáciu o vybavení sťažnosti zašle Predávajúci na e-mailovú adresu Kupujúceho.
- 10.3 Pre mimosúdne riešenie sporov zo Zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánska 796/44, 110 00 Praha 1, IČO: 000 20 869, internetová adresa: www.coi.cz. Platforma pre riešenie sporov online sa nachádza na adrese: ec.europa.eu/consumers/odr .
- 10.4 Spotrebiteľ môže využiť aj platformu ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr .
11 Záverečné ustanovenia
- 11.1 Pokiaľ vzťah Predávajúceho a Kupujúceho obsahuje medzinárodný prvok (napr. zasielame tovar mimo územia Slovenskej republiky), bude sa tento vzťah vždy riadiť právom Slovenskej republiky. Tým nie sú dotknuté práva spotrebiteľov vyplývajúce z osobitných právnych predpisov.
- 11.2 Zmluva vrátane Podmienok je u Predávajúceho archivovaná v elektronickej forme a to v súlade s lehotami pre archiváciu podľa platných právnych predpisov, prípadne stanovených Predávajúcim v súlade s Zásadami spracovania osobných údajov, ale nie je Vám prístupná.
- 11.3 Ak sa stane akékoľvek ustanovenie týchto Podmienok neplatným, neúčinným alebo nevykonateľným, nemá to vplyv na platnosť, účinnosť a vykonateľnosť ostatných ustanovení. Namiesto neplatného alebo nevykonateľného ustanovenia sa použije ustanovenie, ktoré je svojím významom a účelom najbližšie pôvodnému zámeru Predávajúceho a ktoré je zákonne prípustné.
- 11.4 Predávajúci a Kupujúci sa zaväzujú, že všetky prípadné spory, ktoré vzniknú zo Zmluvy a týchto Podmienok, sa pokúsia najprv vyriešiť mimosúdnou cestou, a to v lehote minimálne 30 dní od doručenia písomnej výzvy druhej strane.
- 11.5 Pokiaľ sa spor nepodarí vyriešiť mimosúdnou cestou, Predávajúci a Kupujúci sa dohodli, že akýkoľvek súdny spor bude riešený výlučne podľa práva Slovenskej republiky pred vecne a miestne príslušným súdom podľa sídla Predávajúceho. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva spotrebiteľov na využitie mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov podľa osobitných právnych predpisov.